چرا به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

چرا به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

 

چرا به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟

چرا کسب و کارها به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟ دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار چه نقشی دارد؟ و چرا بازاریابی دیجیتالی مهم است؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مزایای دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به خوبی پاسخی برای سوال «چرا به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟» باشد. در واقع این مزایای دیجیتال مارکتینگ هستند که کسب و کارها را ترغیب به استفاده از این روش برای بازاریابی می‌کنند، که در ادامه به طرح دلایل اصلی استفاده از دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

 

  • مشتریان شما آنلاین هستند

طبق آمار رسمی منتشر شده تعداد مشترکان اینترنت تا پایان سال ۱۳۹۷ به بیش از ۷۴ میلیون رسیده که می توان نتیجه گرفت بیش از ۹۰% مردم ایران به اینترنت دسترسی دارند و از طرفی استفاده از طرفی استفاده از تلفن هوشمند در کشور به صورت قابل توجهی افزایش یافته است، که می توان نتیجه گرفت بیش از پیش مشتریان شما آنلاین هستند.و دستری به اینترنت دارند که خود باعث افزایش بیشتر از محصول و خدمات در بستر فضای انلاین است.

 

کاهش هزینه در دیجیتال مارکتینگ

  • کاهش هزینه های تبلیغاتی

بازاریابی در بازار دیجیتال مارکتینگ هزینه کمتری ایجاد می کند و به طور ساده می توان بیان کرد دیجیتال مارکتینک صرفه بیشتری دارد.زیرا ما دیگر هزینه های تبلیغات فیزیکی را  نخواهیم داشت و می توانیم در بستر فضاهای غیر فیزیکی همچون: شبکه های اجتماعی، وبسایت،چت آنلاین تبلیغات خود را انجام دهیم.

زمانی که ما تبلیغات خود را در بستر فضای غیر فیزیکی انجام دهیم، به صورت طبیعی دیگر هزینه های سنگین بیلبورد های شهری در هزینه تبلیغاتی ما نقش ندارند و همچنین در بحث تولید بروشور های تبلیغاتی که دیگر استفاده نمی شوند، کمک شایانی به محیط زیست خواهیم کرد.

 

  • باید همه جا حضور داشته باشید

 بدیهی است، که در عصر امروز فضای مجازی بستر مناسبی برای افراد پرمشغله و صرفه جو است و افراد ترجیح می دهند با چند حرکت انگشت به خدمات و محصولات شما دسترسی داشته باشند. این امکان در بستر دیجیتال مارکتینگ کاملا مهیا و قابل انجام است، همانطور که گفته شد، در ایران هرسال رشد مصرف استفاده از اینترنت بالاتر رفته است که هیمن نشان دهنده اهمیت دردسترس بودن و حضور پرنگ در دیجیتال مارکتینگ را می رساند.

 

  • قابلیت تغییر پذیری بالا دارد

در دیجیتال مارکتینگ ما گستره ایی از انواع استراتژی برای نیاز های مختلیف داریم و می توانیم روش های بسیار مختلفی را با استفاده از مواردی همچون: بازاریابی محتوایی، بازاریابی ویدیویی، بازاریابی صوتی و… برای ارائه محصول و خدمات به مخاطب هدف داشته باشیم.

 

  • توسعه بیشتر کسب و کار

در دیجیتال مارکتینگ فضای توسعه بیشتر است، امروزه بیشتر مصرف کنندگان محصول و خدمات خود را به صورت آنلاین سفارش می دهند، و با ورود به فضای دیجیتال مارکتینگ این امکان وجود دارد که از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی و راه اندازی کمپین های تبلیغاتی، کسب و کار خود را به راحتی افزایش دهیم.

 

  • رصد پذیری بیشتر

تبلیغاتی که در فضای دیجیتال مارکتینگ انجام می دهیم به راحتی قابل آنالیز و اندازه گیری است، که می تواند کمک شایانی به هدفمند کردن تبلیغات ما کند.یکی از مزایا دیجیتال مارکتینگ رصد کیفی تبلیغات است، که می توانیم به سن،جنسیت،شغل،موقعیت مکانی و…. اشاره کرد، که با استفاده از آمار های فوق می توانیم محصولات و خدمات خود را هدفمند و انعطاف پذیرتر کرد.

 

  • امکان تعامل بیشتری را خواهیم داشت

یکی از مزیت های دیجیتال مارکتینگ تعامل سازنده با مشتریان است که از طریق تولید محتوایی که در این بستر انجام می دهیم مشتری می تواند مستقیم و بدون واسطه با ما از طریق پشتیبانی وبسایت،شبکه های اجتماعی،چت آنلاین و… با ما ارتباط برقرار کند.

همانطور که باهم مشاهده کردیم به بررسی «چرا به دیجیتال مارکتینگ نیاز داریم؟» پرداختیم و متوجه شدیم چرا باید کسب و کار خود را در این بستر قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *