نماد اعتماد الکترونیکی – بخش سوم

نماد اعتماد الکترونیکی – بخش سوم

در بخش اول به معرفی نماد اعتماد الکترونیک و نکات قبل از دریافت آن پرداختیم ،برای مشاهد بخش اول اینجا کلیک کنید.

و در بخش دوم مدارک مورد نیاز و مراحل اقدام برای گرفتن نماد اعتماد الکترونیک را بیان کردیم،  برای مشاهد بخش اول اینجا کلیک کنید.

 نکات مراحل گرفتن نماد الکترونیکی

۱- توجه به پیش نیازهای هر سایت:

در بعضی از سایت‌ها، پیش از اقدام باید ثبت‌نام کرد. در این صورت باید یک نام کاربری و رمز عبور تست، به‌طور موقت در اختیار مرجع صادر کننده نماد قرار دهید. این امر برای این صورت می‌گیرد که خدمات سایت شما ارزیابی شود. بعد از دریافت نماد اعتماد می‌توانید آن را باطل کنید.

۲- هزینه و زمان دریافت ای نماد:

دریافت نماد رایگان است اما فرایند تأیید احراز هویت و ارسال پستی مستلزم پرداخت وجه به پیمانکار و پست است.

زمان ارزیابی و طی مراحل گرفتن نماد از یک هفته تا یک ماه متغیر است. در طول این مدت می‌توانید از طریق سایت رسمی صادر کننده مراحل طی شده را پیگیری کنید.

۳- استفاده غیرقانونی از ای نماد:

تا قبل از صدور نماد اعتماد، نمایش تصویر نماد در سایت غیرقانونی است. نشانه نماد اعتماد الکترونیکی یک علامت دولتی است و هرگونه جعل و سوءاستفاده از آن علامت ممنوع و مشمول احکام جعل علامت دولتی است. استفاده از تصویر نماد به جای نشانه آن مصداق جعل می‌باشد و ضمانت اجرای کیفری دارد.

۴- لوگوهای ای نماد:

نماد به صورت تک ستاره و دوستاره اعطا می‌شود. هر ستاره به معنی کیفیت و اعتماد بالاتر مورد تأیید این نهاد است. برای دریافت ستاره‌های بالاتر نیز به دریافت گواهینامه‌های مورد تأیید سازمان تجارت الکترونیک مثل گواهینامه امنیتی SSL است.

۵- مدت اعتبار ای نماد:

مدت زمان اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی یک سال است.

۶- آدرس پستی:

برای درج و تأیید آدرس پستی الزاماً نباید دفتر کار رسمی داشته باشید. کسب‌وکارهای خانگی می‌توانند از آدرس منزل استفاده کنند.

۷- دامنه:

درصورتی‌که سایت متقاضی دارای زیر دامنه‌های متعدد باشد، نیاز به اخذ نماد برای تک تک زیر دامنه‌ها نیست. نماد دامنه اصلی برای زیردامنه‌ها قابل تعمیم است.

۸- وجود سایت های کسب‌و‌کار متعدد:

درصورتی‌که متقاضی کسب‌وکارهای متعددی داشته باشد نیاز به ثبت‌نام جداگانه ندارد. از همان کاربری می‌تواند درخواست اضافه کردن دامنه را ارسال کند تا ارزیابی و تأیید شود.

۹- ای نماد برای اتباع بیگانه:

اتباع غیر ایرانی با دو شرط می‌توانند اقدام طی مراحل گرفتن نماد الکترونیکی کنند. این دو شرط عبارت‌اند از دارا بودن پروانه معتبر کار و اخذ کد فراگیر اتباع و شرکت‌های خارجی از سازمان امور مالیاتی.

۱۰- نکات مورد ارزیابی ای نماد:

در فرایند اعطای نماد اعتماد، کسب‌وکار بر این مبانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد:

  • احراز آدرس و شماره تماس محل فعالیت کسب‌وکار اینترنتی
  • ارزیابی چک‌لیست الزامات نماد
  • تعهد الکترونیکی
  • استعلام صلاحیت فردی از پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *