نماد اعتماد الکترونیکی – بخش دوم

نماد اعتماد الکترونیکی – بخش دوم

در بخش اول به معرفی نماد اعتماد الکترونیک و نکات قبل از دریافت آن پرداختیم برای مشاهد بخش اول اینجا کلیک کنید.

مدارک گرفتن نماد الکترونیکی:

۱- متقاضیان حقیقی:

-تصویر مجوز فعالیت:

مختص کسب‌وکارهایی است که نیاز به اخذ مجوز از سازمان یا صنف به بخصوصی دارند؛ مثلاً فروش محصولات حوزه سلامت و دارو نیاز که مجوز سازمان غذا و دارو نیاز دارد.

-تعهدنامه شخصیت حقیقی:

این تعهدنامه پس از ثبت‌نام برای شما ارسال می‌شود. پس از دریافت آن را تکمیل کنید و ارسال نمایید.

۲- متقاضیان حقوقی (تجاری / غیرتجاری / شرکت‌ها)

-تصویر آگهی روزنامه رسمی

-تصویر اصل اساسنامه

-آگهی آخرین تغییرات آدرس (در صورت وجود)

-آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت‌مدیره (در صورت وجود)

-آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود)

-تعهدنامه شخصیت حقوقی

-تصویر پروانه / مجوز فعالیت

۳- متقاضیان دولتی:

تصویر نامه در سربرگ رسمی سازمان با امضای مقام مسئول مربوطه مبنی بر تعلق وب‌سایت به دستگاه دولتی مزبور.

مراحل گرفتن نماد الکترونیکی:

مراحل به‌طور خلاصه عبارت‌اند از:

۱- ثبت‌نام:

ابتدا به آدرس https://enamad.ir/Panel مراجعه کنید. بر روی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک نمایید. در این مرحله اطلاعات خودتان را وارد می‌کنید.

۲- تکمیل اطلاعات (احراز اطلاعات هویتی):

پس از تأیید کاربری، اطلاعات تکمیلی از جمله مشخصات و شماره تلفن را وارد می‌کنید. در این مرحله باید اسکن مدارک را نیز بارگذاری کنید.

۳- افزودن کسب‌وکار:

در این مرحله کسب‌وکار خودتان را وارد سامانه ای‌نماد کنید.

۴-تاییدیه فنی :

تأییدیه فنی به معنی تأیید صحت مالکیت فروشگاه توسط شما می‌باشد. این کار به چهار روش انجام می‌شود که می‌توانید به دلخواه یکی را انتخاب کنید و انجام دهید.

۵- احراز صحت اطلاعات کسب‌وکار:

احراز آدرس محل فعالیت، شماره تماس کسب‌وکار اینترنتی و احراز آدرس پست الکترونیکی در این مرحله صورت می‌گیرد.

۶- تکمیل فرم نظرسنجی:

در اینجا باید در نظرسنجی سازمان توسعه تجارت الکترونیک شرکت کنید. در این قسمت باید اطلاعاتی از زمینه فعالیت خود و تعداد افراد مشغول در کسب‌وکارتان ارائه نمایید.

۷- تعهد الکترونیکی:

در این مرحله تعهد الکترونیکی دریافت و امضا می‌شود و با پست ارسال می‌گردد. متقاضیان با رؤیت تعهدنامه الکترونیکی و تأیید آن، رعایت قوانین و مقررات جاری کشور را متعهد می‌گردند. تعهدنامه به منزله پذیرش پیگیری‌های قانونی و تعلیق نماد پس از نقض تعهدات یاد شده می‌باشد

۸- اعطای نماد:

در این مرحله پس از بررسی‌های لازم، ای نماد سایت شما صادر می‌شود. در این زمان شما می‌توانید کد لوگوی نماد اعتماد را در سایت خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *