نقش دنیای مجازی و اینترنت در زندگی روزمره بر کسی پوشیده نیست؛ بنابراین بسیاری از خریدوفروشها بر بستر اینترنت صورت میگیرد. برای گسترش خرید اینترنتی باید در وهلهی اول اطمینان ایجاد شود. این اطمینان از طریق دریافت نماد الکترونیکی صورت میگیرد. در واقع نماد اعتماد الکترونیکی مشخصهای بهمنظور اعتمادسازی کاربران، هنگام مراجعه به فروشگاههای اینترنتی میباشد. مراحل گرفتن نماد الکترونیکی به گامهای مختلفی تقسیم میشود. پیچیدگیها و دقتهای خاص خود را دارد. ما در این مطلب مدارک و مراحل گرفتن نماد الکترونیکی را بیان میکنیم.
تائید فروشگاههای اینترنتی توسط یک نهاد ثالث تأثیر زیادی در جلب اعتماد مراجعهکنندگان خواهد داشت. در این حالت، مراجعهکننده ایمنی بیشتری احساس مینماید. حتی در صورت سوءاستفاده از این اطلاعات میتواند برای شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح مراجعه نماید.
ای نماد در واقع نشانه یا لوگویی است که در سایت درج میگردد و به شما اطمینان میدهد. اینماد توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت بهعنوان مرجع صلاحیتدار در تجارت الکترونیک صادر میشود.
با دریافت نماد اعتماد الکترونیک در واقع هم هویت شما تأیید میشود و هم صلاحیت مورد تأیید قرار میگیرد. توجه نمایید که بانکها درگاه آنلاین خود را به کسانی میدهند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند؛ بهعبارتدیگر نداشتن نماد به معنای نداشتن هویت معتبر برای کسبوکار در حال فعالیت است.
قبل از اقدام به طی کردن مراحل گرفتن نماد الکترونیکی به دو نکته زیر باید توجه شود:
۱- ابتدا کسبوکار اینترنتی خود را کامل و آماده فعالیت کنید، سپس درخواست خود را ارسال کنید. در مورد اشخاص حقیقی، دامنه سایت باید به نام متقاضی باشد. درصورتیکه شخص حقوقی متقاضی دریافت نماد الکترونیک باشد، دامنه سایت باید به نام یکی از اعضاء هیئتمدیره شرکت باشد.
۲- اطلاعات تماس کامل شامل: آدرس، تلفن ثابت، تلفن همراه و… را در بخش تماس سایت خود درج کنید.
۳- پس از راهاندازی کامل کسبوکار اینترنتی باید اقدام به گرفتن نماد الکترونیکی کنید.
دیدگاهتان را بنویسید